ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ή ΣΥΝΑΡΜΟΓΗ στον παιδικό σταθμό και το νηπιαγωγείο;

Αν είσαι παιδαγωγός μπορεί να σκέφτεσαι…

  • Αν το παιδί δυσκολεύεται να αφήσει τον γονιό; Πως πρέπει να συμπεριφερθώ;
  • Αν έρθουν παιδιά με “δυσκολίες” πώς θα τα εντάξω στην ομάδα;
  • Τι δράσεις πρέπει να κάνω ώστε η προσαρμογή να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα;
  • Πως θα οργανώσω τον χώρο της τάξης ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, ώστε να βοηθήσει στην προσαρμογή;
  • Πως θα καταφέρω να συνεννοηθώ με “δύσκολους” γονείς ώστε να με εμπιστευτούν;
  • Τι χρειάζεται να παρατηρήσω την περίοδο της προσαρμογής;

Αν είσαι γονιός μπορεί να σκέφτεσαι…

  • Και αν πάει στον παιδικό σταθμό και δεν θέλει να κάτσει χωρίς εμένα;
  • Είναι “δύσκολο” παιδί. Πως θα τον αντιμετωπίσουν σε ένα καινούργιο πλαίσιο;
  • Μήπως νιώσει ότι τον/την απορρίπτουμε αν πάει στον παιδικό σταθμό, τώρα που έχουμε νέο μωρό στο σπίτι;
  • Και αν το παιδί μου δεν ακολουθεί τους κανόνες;
  • Πως θα επιλέξω τον κατάλληλο παιδικό σταθμό για το παιδί μου;

Αν είσαι παιδί μπορεί να σκέφτεσαι….

  • Ποιοί είναι όλοι αυτοί οι καινούργιοι άνθρωποι και τι μου ζητάνε να κάνω;
  • Σε ποιον να μιλήσω για να με καταλάβει;
  • Πως θα καταφέρω να έχω όλα τα παιχνίδια δικά μου;
  • Γιατί ο χρόνος κυλάει τόσο αργά;

Παιδαγωγός, γονιός και παιδί σε μια σχέση αλληλεπίδρασης την πιο ευαίσθητη περίοδο του έτους, αυτή της προσαρμογής. Σκέψεις σαν τις παραπάνω μπαίνουν μέσα στη σχολική τάξη σε μια προσπάθεια ανάπτυξης εμπιστοσύνης και ενδυνάμωσης της σχέσης γονιού-παιδιού-παιδαγωγού. Με στόχο; Να μπει το παιδί στον κόσμο του σχολείου και της ανακάλυψης.

Πόσο εύκολη όμως είναι η προσαρμογή κάθε χρονιά ακόμα και από έμπειρους παιδαγωγούς; Διαχείριση γονιών, “δύσκολων” παιδιών με διαγνώσεις ή μη, εξάντληση, προσπάθειες κατανόησης ή συνεχή ματαίωση. Υπάρχει τελικά “σωστός” και “λάθος” τρόπος να γίνει μια προσαρμογή και πως θα μπορέσει ο παιδαγωγός να βαδίσει στο δρόμο της συμπερίληψης και αποδοχής διαφορετικότητας κάθε παιδιού και οικογένειας;

Στο διαδικτυακό αυτό σεμινάριο για παιδαγωγούς-εκπαιδευτικούς, φοιτητές και γονείς ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο (www.teamrodakino.com) συναντιούνται με ανθρώπους που έχουν εμπειρία προσαρμογής ή ανθρώπους που αναζητούν νέες μεθόδους και προσεγγίσεις των παιδιών στην τάξη μέσα σε μια κοινωνική συνθήκη που συνεχώς αλλάζει.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να θέσουν τις ερωτήσεις τους στους ομιλητές και να συνομιλήσουν μαζί τους στο πλαίσιο της θεματολογίας του σεμιναρίου. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 14 Ιουλίου 2021 στις 18:00 μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας zoom. Απευθύνεται σε παιδαγωγούς (έμπειρους ή μη) και γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας που έχουν φέτος μια πρώτη επαφή με τον παιδικό σταθμό ή το νηπιαγωγείο και έχει στόχο την αναζήτησή απαντήσεων επάνω στις έννοιες της προσαρμογής και της συναρμογής, στην συμπερίληψη παιδιών με “δυσκολίες” στη Γενική τάξη ενός παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου και στη συστημική ματιά της ανάπτυξης σχέσεων μεταξύ γονιού-παιδιού-παιδαγωγού.

Τα θέματα που θα μας απασχολήσουν είναι:

  • Προσαρμογή-Συναρμογή. Αναζητώντας ορισμούς και απαντήσεις για τις έννοιες.
  • Το πριν και το μετά της προσαρμογής. Οργανώνοντας τον χώρο για την υποδοχή των παιδιών
  • Μοντέλα προσαρμογής σύμφωνα με την σύγχρονη παιδαγωγική.
  • Συμπερίληψη και προσαρμογή. Τα παιδιά με..”ιδιαιτερότητες” στην σχολική τάξη του παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου.
  • Οικογένεια την περίοδο προσαρμογής. Η αλλαγή στην οικογένεια και ο ρόλος του παιδαγωγού
  • Ανάπτυξη project με στόχο την ανάπτυξη σχέσης του παιδιού με τον χώρο του παιδικού σταθμού και του νηπιαγωγείου.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιήσει αφιλοκερδώς η διεπιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο με στόχο μια πολυπρισματική οπτική επάνω στη θεματική.

Συγκεκριμένα:
Η Κατερίνα Ανωγιαννάκη, παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας, εμψυχώτρια παιδαγωγικής θεάτρου, MSc Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, επιστημονικά υπεύθυνη παιδαγωγικών-συμβουλευτικής και εκπαίδευσης παιδαγωγών στο Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής
Ο Γιώργος Παραδείσης, ψυχολόγος-συστημικός ψυχοθεραπευτής, MSc Κοινωνιολογίας, επιστημονικά υπεύθυνος σε θέματα ψυχολογίας-εκπαίδευσης ψυχολόγων στο Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο
Ο Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης, μόνιμος εργοθεραπευτής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εμψυχωτής παιδαγωγικής θεάτρου, MSc Κριτικής Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών, επιστημονικά υπεύθυνος σε θέματα ειδικής αγωγής στο Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο.

Για τη συμμετοχή σας στο σεμινάριο απαιτείται η καταβολή του συμβολικού ποσού των 20,00 ευρώ.

Διαδικασία συμμετοχής:

  1. Συμπλήρωση της αίτησης συμμετοχής το αργότερο μέχρι 12/07/2021
  2. Έως τις 12/07/2021 το αργότερο πρέπει να έχετε ολοκληρώσει την κατάθεση των 20,00€. Στην τραπεζική κατάθεση θα πρέπει να αναγράψετε με ευκρίνεια και με κεφαλαία γράμματα το ονοματεπώνυμο σας στο καταθετήριο, το οποίο πρέπει να αποστείλετε με Viber ( 6970589800 ) ή με Email ( pasybn@otenet.gr ). Στην περίπτωση της ηλεκτρονικής κατάθεσης (e-banking) θα πρέπει να αναγράψετε με κεφαλαία γράμματα το ονοματεπώνυμο σας στην αιτιολογία κατάθεσης.
  3. Τρόπος Πληρωμής: Τράπεζα Πειραιώς | Αρ.Λογ.: 6446030020286 || IBAN: GR0801714460006446030020286 || Δικαιούχος: Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών
  4. Την Τρίτη 13/07/2021 θα σας αποσταλεί στο email σας ο σχετικός σύνδεσμος, με τα στοιχεία σύνδεσης στην εφαρμογή Zoom.

Επισκέπτες

Έχουμε 93 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube